Websupport på IKK

Support på instituttet

På IKK er driften på web knyttet til afdelingerne. Det vil sige, at afdelingssekretærerne fungerer som webredaktører for deres lokation.

Webredaktørerne hjælper med opdatering af hjemmesider for afdelinger, centre, programmer og projekter. Det indebærer fx at:

  • oprette arrangementer
  • oprette afdelingsnyheder
  • rette tekster og døde links
  • opdatere medarbejderlister

Det er et åbent tilbud til alle VIP, at de kan få oplæring i at lave rettelser på egne hjemmesider. Det anbefales at ved hyppig brug af blogindlæg får VIP selv adgang til at lægge indlæg på.

VIP (afdelingsleder/ programleder/ centerleder / projektkoordinator) leverer indhold til hjemmesiden ved etableringen af denne. Når hjemmesiden overgår til drift, fortsætter VIP som faglig redaktør for hjemmesiden og er dermed ansvarlig for at holde øje med, om indholdet er korrekt.

Sekretæren sørger for, at indholdet placeres på de retmæssige sider.

Support hos Arts Kommunikation

Arts Kommunikation står for:

  • oprettelse af nye hjemmesider
  • udvikling af eksisterende sider
  • designjusteringer
  • support til brug af Typo3
  • oprettelse og oplæring af nye redaktører
  • oplæring af nye webredaktører
  • afholde ERFA-møder med de lokale webredaktører efter behov
  • sende rapporter via Site Improve der automatisk fanger døde links og stavefejl på siderne.
  • levere statistik over siderne

Når siderne overgår fra Arts Kommunikation til drift på instituttet, orienteres den lokale webredaktør og forsker pr. mail om, at fremtidige rettelser foregår mellem dem.

Se guide til annoncering af arrangementer og nyheder

Kontakt Arts Websupport