WORKZONE for TAP og trænede Workzone-brugere

Hvad er Workzone?

Workzone er AU’s ESDH-system (Elektronisk Sags- og Dokumenthåndtering), som bruges til at journalisere afgørelser, som træffes af AU som myndighed samt relevant dokumentation af universitetets sagsbehandling i de administrative enheder samt administration i forbindelse med forskning.

Hvordan får jeg adgang og bruger det?

Du skal oprettes som bruger, før du kan få adgang. Kontakt workzonesupport@cc.au.dk.

Som TAP skal du gennemgå et kursus i Workzone, hvis du skal arbejde i systemet. Kontakt evt. din leder.

Mit ansvar som TAP er...

  • Som TAP er det dit ansvar at sørge for, at relevante dokumenter og korrespondance journaliseres i Workzone i henhold til gældende lovgivning, som du skal kende.
  • Som TAP-support kræver din funktion yderligere kendskab. Du modtager træning fra superbrugerne i dette.

Opret sag


Før du starter

Håndter en sag

  • Følg gerne alle trin i en sagsoprettelse på IKK - se vejledning længere nede i denne kolonne 'Retningslinjer/Feltudfyldning ved sagsoprettelse'

Afslut en sag

Retningslinjer


Feltudfyldning ved sagsoprettelse

Der er følgende krav til felter, der skal udfyldes ved sagsoprettelse:

  • Sag - vælg Emnesag
  • Titel - alle sager skal starte med 'IKK'
  • Sagsgruppe - se sagsoversigt for hjælp
  • Standard dokumentklassifikation - se AU's vejledning
  • Planlagt afslutningsdato - kendes den ikke, brug sidste dag i et år
  • Parter - ved eksterne projekter skal parter tilføjes - se Arts vejledning

Følgende øvrige felter bør man være opmærksom på ved sagsoprettelse:

  • Sagsbehandler - bør være den ansvarlige for sagen eller opgaven
  • Ansvarlig enhed - er oftest den enhed, som sagsbehandleren tilhører
  • Sagstekst - detaljer om sagen kan være en stor hjælp ved fremtidige søgninger
  • Læseadgang - adgang til sagen kan begrænses ved valg af særlige enheder, indblik eller personer
  • Projektnummer - ved eksterne projektbevillinger tilføjes dette

Du kan finde en pdf-vejledning her (kun adgang for visse Teams-brugere)

Roller & ansvar

Alle AUs ansatte er omfattet af journaliseringspligt, og som medarbejder skal du derfor journalisere alle dokumenter, breve, ind- og udgående mails, notater, mødereferater, telefonnotater osv., der vedrører AUs interne virke såvel som eksterne samarbejder.

Lovmæssigt er AU som statslig arbejdsplads, som enhver anden offentlig myndighed, forpligtiget til at kunne dokumentere, at man arbejder og træffer afgørelser ud fra principperne om god forvaltningsskik samt at universitetets midler og opgaver forvaltes korrekt.      

Med andre ord, er det dit ansvar at sørge for, at relevante dokumenter og korrespondance inden for dit arbejdsområde journaliseres i Workzone.

Henvendelser om aktindsigt

Oftest sker henvendelser om aktindsigt til dekansekretariatet. Hvis en VIP modtager en direkte henvendelse om dette, skal hun/han kontakte Tine Arsinevici.

Her kan man finde AU's vejledning vedr. aktindsigt.

Se AU's vejleding her.

Vejledninger


Søg efter en sag

Søgning virker for det meste, som når man googler i form af at indtaste et søgeord og taste Enter. Men hvis du mener, at en kontakt eller en sag findes, kan du benytte disse tips:

TIP 1

TIP 2

  • Jo mere præcis, du kan være i din søgning, jo større chance for succes fx ved at udfylde flere af sagens felter.

Søg efter en sag og gem søgningen - Video | Instruktion

Fejlmeldinger og kendte fejl

Dashboard og påmindelser

Find flere vejledninger

Du kan finde et stort antal vejledninger - både instruktioner og videotutorials på HR-DD's hjemmeside fx:

FAQ | Del en sag eller dokumenter

Registreringspraksis for institutsekretariater


Se eksempler på dokumenter, som AU ønsker skal eller ikke skal journaliseres.

NYTTIG VIDEN FOR ALLE

Support & spørgsmål


Skriv til workzonesupport@cc.au.dk eller kontakt en fra vores TAP-support for at få hjælp.

Adgangsrettigheder


  • Sager vedrørende eksterne relationer og øvrige er tilgængelige til alle ansatte på IKK (enhed 1817).
  • Sager vedrørende forskningsprojekter er kun tilgængelige for en del af ledelsen, superbrugerne, VIP'en selv og det lokale sekretariat.

Det er muligt at bede om adgangsbegrænsning eller -tilføjelser på sager eller dokumenter ifm. oprettelse af en sag.

Ny bruger


Hvad er Workzone?

Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndteringssystem, som bl.a. sikrer, at AU lever op til sine journaliseringsforpligtelser iht. lovgivningen.

Formålet er desuden, at:

  • sikre fælles grundlag for registreringspraksis på tværs af AU
  • sikre fælles datagrundlag- og kvalitet
  • sikre et fælles grundlag for videre digital understøttelse og vidensdeling på tværs af organisationen

Se videoen på denne side.

Læs mere om dit journaliseringsansvar i den blå midtersektion på siden under 'Retningslinjer/Roller & ansvar'.

Hvordan får jeg adgang?

  1. Du får adgang ved at henvende dig til en superbruger på IKK - skriv til denne mail: workzonesupport@cc.au.dk 
  2. Når du har fået adgang, kontakter du en superbruger ved IKK. Er du VIP bedes du tage de webinars, der er tilgængelige på denne side. Er du TAP, skal du have træning og kontakter en af superbrugerne
    Du må ikke anvende Workzone, før du har gennemgået træning (TAP) eller introduktion (VIP).
  3. Her finder du HRDD's instruktion til nye brugere.