Efteråret 2023 skal der igen vælges medlemmer til IKK's Institutforum.
Er du klar?
at de studerende og ph.d.-studerende ligesom TAP og VIP bliver inddraget i beslutningsprocesserne i forbindelse med alle centrale spørgsmål om såvel forskning, uddannelse, videnudveksling, talentpleje som større organisatoriske forandringer af instituttet.
for arbejdet i Institutforum, at vi får valgt både repræsentanter og suppleanter fra alle lokationer, så alle studerende på instituttet er repræsenteret.
Der holdes cirka 2 møder a 2 timer årligt.
Vi håber, at mange vil være interesserede i at få indflydelse på de faglige og strategisk betydningsfulde ledelsesbeslutninger gennem arbejdet i Institutforum.
Nogle af drøftelserne omhandler bl.a. budget, organisation, satsninger inden for forskning og uddannelse, trivsel blandt studerende, internationaliseringstiltag og digitalisering i undervisningen, men også rette fokus mod beskæftigelse og samarbejder med samfund (erhverv, myndigheder, uddannelses- og kulturinstitutioner etc.) – og arbejde på de strategier, der nu tager form på AU, fakultets- og institutniveau, herunder universitetspolitiske tiltag. |
4 studenterrepræsentanter og 4 studentersuppleanter til Institutforum IKK - 1 repræsentant og 1 suppleant fra hver af instituttets 4 lokationer, dvs. blandt studerende på de fag, som hører under:
Afdeling for Engelsk samt afdeling for Tysk og Romanske sprog (Nobelparken/1481)
Afdeling for Nordiske studier og Oplevelsesøkonomi samt afdeling for Lingvistik, Kognitionsvidenskab og Semiotik (Nobelparken/1485)
Afdeling for Digital Design og Informationsvidenskab samt afdeling for Medievidenskab og Journalistik (Katrinebjerg)
Afdeling for Dramaturgi og Musikvidenskab, afdeling for Kunsthistorie, Æstetik og Kultur og Museologi samt afdeling for Litteraturhistorie og Retorik (Kasernen)
Via Brightspace sendes der information om valget ud til de studerende.
Interesserede kandidater tilmelder sig via formular via knappen til højre 'Stiller du op? Tilmeld dig her', som samles sammen af Institutforums sekretær.
I tilfælde af, at der er flere opstillede end pladser se nedenfor 'Hvis flere opstillede end pladser'. Såfremt antallet af opstillede matcher det antal, der skal findes, er disse valgt og modtager denne information via instituttet.
2 ansatte ph.d.-studerende (5+3 eller 4+4 del B) og 2 ansatte ph.d.-studentersuppleanter (5+3 eller 4+4 del B) til Institutforum på IKK.
Instituttet sender information ud til ansatte ph.d.-studerende på IKK.
Interesserede kandidater tilmelder sig via formular via knappen til højre 'Stiller du op? Tilmeld dig her', som samles sammen af Institutforums sekretær.
I tilfælde af, at der er flere opstillede end pladser se nedenfor 'Hvis flere opstillede end pladser'. Såfremt antallet af opstillede matcher det antal, der skal findes, er disse valgt og modtager denne information via instituttet.
2 teknisk-administrative personale-repræsentanter og 2 teknisk-administrative personale-suppleanter til Institutforum IKK.
Sekretariatslederen informerer IKK's TAP-medarbejdere.
Interesserede kandidater tilmelder sig via formular via knappen til højre 'Stiller du op? Tilmeld dig her', som samles sammen af Institutforums sekretær.
Såfremt antallet af opstillede matcher det antal, der skal findes, er disse valgt og modtager denne information via instituttet. I tilfælde af, at der er flere opstillede end pladser se nedenfor 'Hvis flere opstillede end pladser'.
og er de opstillede på en lokalitet enige om, hvem der skal være hhv. medlem og suppleant, er de opstillede valgt ved fredsvalg.
beder vi kandidaterne om selv at aftale en fordeling af pladserne. Kan der ikke opnås enighed, og ønskes der kampvalg, arrangerer vi (IKK ledelsessekretariat) efterfølgende dette via Mentimeter. Kandidater vil få nærmere besked, såfremt dette gennemføres.
fordeles de efter først-til-mølle princippet (dvs. tidspunkt for indsendelse af opstillingsformularen).
Opstillingsperiode starter
1. september 2023
Opstillingsperiode slutter
20. november 2023 kl. 12.00
—————————————————————————————————————
The period for listing candidates starts
1 September 2023
The period for listing candidates ends
20 November 2023 12 p.m.
Ph.d. og studerendes valgperiode er 1 år - dvs. perioden 1. februar 2024 - 31. januar 2025.
TAP og VIP's valgperiode er 3 år - dvs. perioden 1. februar 2024 - 31. januar 2027.